גפני בריאיון: "עולם הישיבות ימשיך ללמוד, לא אהיה שותף לסגירה"

אסתי פלד 3 Comment on גפני בריאיון: "עולם הישיבות ימשיך ללמוד, לא אהיה שותף לסגירה"

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני בריאיון ל'מהדורה המרכזית' קורא לשאר המפלגות להצטרף אליו ליוזמת מינוי החרדים בצומת מקבלי ההחלטות, "אני קורא גם לחברי שיביאו גם אנשים מקהילות נוספות להצטרף לעניין הזה" | על הכנסת בחורים למסגרות חדשות לקראת אלול, "אנחנו עושים כל מאמץ על העניין הזה ויש אנשים שמונו על הדבר הזה"

צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני בריאיון ל'מהדורה המרכזית' התייחס לסבב מינוי אנשי המקצוע החרדים בצומת מקבלי ההחלטות, לדברי גפני הכל החל כאשר, "הייתי אצל ראש הממשלה ואמרתי לו שאף אחד מהאנשים הקובעים לא יהיה חרדי, או איש מקצוע חרדי שיביאו לידי ביטוי את מה שקורה בציבור ואיך להתאים".

"לכן הצעתי שמביא אנשים, גם במשטרה, גם בחינוך, גם בבריאות, ורוה"מ הסכים איתי". ברקע על גל הביקורת כי לא מונו אנשים מכל הזרמים אומר גפני, "אני קורא גם לחברי שיביאו גם אנשים מקהילות נוספות להצטרף לעניין הזה, אי אפשר לחכות זה צריך להיעשות עכשיו".

על התחושה כי עולם הישיבות סגור בשל גל ההדבקות בישיבות שלא למדו בקפסולות, אומר גפני, "עולם הישיבות לא סגור. ביקשתי משמואל ליטוב שיכנס לעניין, והעלינו את הנושא של הקפסולות והתלמידים לומדים בזה וימשיכו ללמוד ואני מקווה שככה זה ימשיך".

עוד הוסיף גפני, "אמרתי לרוה"מ שאם הישיבות יסגרו אני לא יהיה חלק מזה, בקפסולות אין אפילו נדבק אחד".

על תחילת הלימודים לקראת חודש אלול אומר גפני, "מדברים עכשיו על אלו שאין להם מסגרות לקראת חודש אלול, לא חושב שעל כל דבר צריך לדבר, אנחנו עושים כל מאמץ על העניין הזה ויש אנשים שמונו על הדבר הזה".

גפני התייחס לתוכנית המענקים, "עמדתי היא חד משמעית, לא יכול להיות מציאות שבה גם הישיבות לא מקבלות את התקציב, גם במערכת החינוך וגם עכשיו, אומרים שהילד הרביעי והחמישי לא יקבל תקציב ואנחנו יודעים על מה מדובר, המענק צריך להיות דיפרנציאלי, אני דורש להעביר מייד את הכסף, לילד החמישי והשישי כמו הילד השלישי. זה תלוי רק בהחלטה".

"אנחנו עובדים ללא הפסקה בעניין של פינוי למלוניות, שיהיו מותאמים למגזר, ולכן הקמנו את הגוף הזה היום, אומר גפני ומבהיר "אני יודע מה שאני יודע לעשות, אני יודע שכל הבעיות האלה אצל כולנו אני הולך עם זה לכל מי שעוסק בעניין, שר הבריאות, רוה"מ, לאנשים התמנו כדי לפתור את הבעיות. לכם יכנסו אנשי מקצוע חרדים שמכירים את העניין שיעשו את הכל שזה ייפתר".

גפני אף הוסיף כי הציע למנות את ח"כ אורי מקלב לחבר בקבינט הקורונה, "צריך למנות אנשים ולא לחכות לטקסים".



3 תגובות

מיין תגובות
  1. 3

    עדיף שתי מדינות ישראל אחת חלונית והשנייה דתית. כל דתי מכל מגזר יגור בדתית וכנ"ל בחילונית. במקום שהחלוניים יםרנסו את הדתיים שהאו"ם יפרנס אותם

  2. 2

    אין בעיה. מן הסתם שעולם התורה ימשיך ללמוד. פשוט הרצון הוא להגן על הלומדים מפני הנגיף!!! עוד הוכחה שלמר גפני כלל לא אכפת מציבור בוחריו ומעם ישראל!!! מקומו באופוזיציה!!!!

  3. 1

    הכל בהתאם להוראות הרופאים כמובן כמצווה עלינו